محتوای پست ....

1398/8/21
  • 12 اصل انیمیشن دخترانه

    12 اصل انیمیشن دخترانه برای اولین بار توسط انیماتورهای دیزنی برای طراحی انیمیشن ، اوللی جانستون و فرانک توماس در کتابشان معرفی شده است که برای اولین بار در سال 1981 منتشر شد.

    در این کتاب ، جانستون و توماس کار پیشروان انیماتورهای دیزنی را از دهه 1930 و بعد بررسی می کنند.

    این اصول پایه و اساس کلیه کارهای انیمیشن را تشکیل می دهد و برای تعدادی از زمینه های مختلف مرتبط است.

    بارزترین کاربرد برای انیمیشن کردن یک کاراکتر است، اما این قوانین همچنین راهنمایی ارزشمندی در زمینه های دیگر هستند ، به عنوان مثال ، اگر می خواهید با

    برخی انیمیشن CSS حرکت را به رابط کاربری خود وارد کنید.

    در این مقاله ما با نگاهی دقیق تر به هر اصل انیمیشن ، با GIF های مفید از وینچنزو لودیگیانی ، که فیلم کوتاه The Illusion of Life (در زیر) نیز ساخته شده

    است ، نگاهی دقیق تر می اندازیم.

    اسکواش و کشش

    اصل کشش مهمترین دوازده اصل انیمیشن دخترانه محسوب می شود. هنگامی که اعمال شد ، شخصیت های متحرک اشیاء گرانش ، وزن ، جرم و انعطاف پذیری را به شما نشان می دهد. درباره اینکه چگونه یک توپ لاستیکی هنگام واژگون شدن ممکن است واکنش نشان دهد فکر کنید. هوا: توپ هنگام حرکت به سمت بالا و پایین حرکت می کند و وقتی به زمین برخورد می کند خرد می شود.

    هنگام استفاده از این اصل ، مهم است که حجم شیء را ثابت نگه دارید. به همین دلیل وقتی چیزی را می کشید ، نازک تر می شود ، و هنگامی که چیزی را خرد می کنید ، وسیع تر است.

    پیش بینی

    پیش بینی کمک می کند تا بیننده را برای آنچه اتفاق می افتد آماده کند. در هنگام استفاده ، اثر واقع بینانه تر کردن عمل جسم را دارد. در نظر بگیرید چگونه می توانید بدون خم کردن زانوها در هوا پرش کنید یا شاید بدون اینکه ابتدا بازوی خود را به عقب بکشید ، توپ را پرتاب کنید. به نظر می رسد بسیار غیر طبیعی است (حتی ممکن است پرش بدون خم کردن زانوها ممکن نباشد!). در همین روش ، حرکت های متحرک بدون سوسو زدن پیش بینی نیز باعث می شود حرکت شما بی دست و پا ، بی تحرک و بی جان بماند.

    صحنه سازی انیمیشن دخترانه

    صحنه سازی در انیمیشن دخترانه شبیه به ترکیب در کارهای هنری است. منظور ما از این معناست که ، شما باید از هدایت استفاده کنید تا چشم بیننده را هدایت کنید و به آنچه در صحنه مهم است جلب کنید. تمرکز خود را روی آنچه در صحنه مهم است نگه دارید و حرکت همه چیزهای دیگر را که از اهمیت کمتری برخوردار نیستند ثابت نگه دارید.

    مستقیم به جلو عمل کنید و در معرض نمایش قرار بگیرید

    دو راه برای اداره انیمیشن دخترانه وجود دارد: مستقیم جلو و در حال نمایش است. هر کدام مزایای خود را دارند و این دو رویکرد غالباً با هم ترکیب می شوند. عمل مستقیم جلو شامل ترسیم قاب به فریم از ابتدا تا انتها است. اگر به دنبال حرکات واقع گرایانه هستید ، بهترین اقدام پیش روی شما بهترین شرط بندی است.

    با استفاده از تکنیک pose to posose ، قاب شروع ، قاب انتهایی و چند فریم کلیدی را بین یکدیگر ترسیم می کنید. سپس به عقب برگردید و بقیه را کامل کنید. این تکنیک کمی کنترل بیشتری را در صحنه ایجاد می کند و به شما امکان می دهد تا جلوه چشمگیر حرکت را افزایش دهید.

    عمل را با هم و همپوشانی دنبال کنید

    هنگامی که اشیاء پس از حرکت به حالت ایستاده نمانند ، قسمت های مختلفی از شی با سرعت های مختلف متوقف می شوند. به طور مشابه ، همه چیزهای یک شی با همان سرعت حرکت نمی کنند. این جوهر پنجمین اصل انیمیشن دیزنی را تشکیل می دهد.

     

    اگر شخصیت شما در سراسر صحنه در حال اجرا است ، ممکن است دست و پاهای آنها با سرعتی متفاوت از سرشان در حال حرکت باشد. این عمل همپوشانی دارد. به همین ترتیب ، هنگامی که آنها متوقف می شوند ، موهایشان قبل از ایستادن ، چند فریم حرکت می کنند. اینها اصول مهمی برای درک اینکه آیا می خواهید انیمیشن شما به صورت واقع گرایانه جریان یابد یا خیر ، می باشد.

    آهسته وارد شوید و آهسته خارج شوید

    بهترین راه برای درک کندی این است که در مورد چگونگی راه اندازی و متوقف شدن یک ماشین فکر کنید. قبل از بدست آوردن سرعت بیشتر ، حرکت آن به آرامی شروع می شود. در صورت ترمز اتومبیل ، برعکس اتفاق می افتد. در انیمیشن ، این اثر با اضافه کردن فریم های بیشتر در آغاز و انتهای یک دنباله اکشن حاصل می شود.

    قوس

    هنگام کار در انیمیشن ، بهتر است با قوانین فیزیک سازگار باشید. بیشتر اشیاء هنگام حرکت از یک قوس یا مسیری پیروی می کنند و انیمیشن های شما باید آن قوس را بازتاب دهند. به عنوان مثال ، هنگامی که شما یک توپ را به هوا پرتاب می کنید ، به دلیل اثرات گرانش زمین بر روی آن ، باید از یک قوس طبیعی پیروی کنید.

    عمل ثانویه

    اقدامات ثانویه برای پشتیبانی یا تأکید بر عملکرد اصلی که در یک صحنه اتفاق می افتد ، استفاده می شود. افزودن اقدامات ثانویه به ابعاد بیشتر به شخصیت ها و اشیاء شما کمک می کند.

    به عنوان مثال ، حرکات ظریف موهای شخصیت شما هنگام راه رفتن ، یا شاید یک صورت یا یک ماده ثانویه که به حالت اول واکنش نشان می دهد ، این اقدام ثانویه نباید از عملکرد اصلی منحرف شود.

    زمان سنجی

    برای این اصل انیمیشن دخترانه باید دوباره به قوانین فیزیک نگاه کنیم و آنچه را که در دنیای طبیعی مشاهده می کنیم برای انیمیشن های خود اعمال کنیم. در این حالت ، تمرکز روی زمان بندی است.

    اگر طرح را سریعتر یا آهسته تر از آنچه طبیعی حرکت می کند در دنیای واقعی حرکت دهید ، اثر قابل باور نیست. استفاده از زمان بندی صحیح به شما امکان می دهد کنترل خلق و خوی و واکنش شخصیت ها و اشیاء خود را کنترل کنید. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید کمی کار را تحت فشار قرار دهید (به خصوص اگر در حال ایجاد یک دنیای خیالی هستید) - اما اگر چنین کردید ، سازگار باشید.

    اغراق

    واقع گرایی بیش از حد می تواند یک انیمیشن را خراب کند و آن را استاتیک و کسل کننده جلوه دهد. در عوض ، برخی از اغراق ها را به شخصیت ها و اشیاء خود اضافه کنید تا پویایی تر شود.

    نقاشی جامد

    شما باید اصول ترسیم انیمیشن دخترانه را درک کنید. این شامل دانستن نحوه ترسیم در فضای سه بعدی و فرم فهم و آناتومی ، وزن و حجم و سایه ها است.

    اگرچه شما می توانید محدودیت ها را در اینجا بردارید ، مهم است که ثابت قدم باشید. اگر دنیای شما درهای پیروز و چشم انداز پیچیده ای دارد ، آن چشم انداز را در کل انیمیشن نگه دارید. در غیر این صورت ، همه چیز از هم پاشیده می شود.

    پونیما ۲۷۳ بازدید